1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Luonnollisia energiabuusteja heille, jotka viettävät liian paljon aikaa netissä

Internetistä on tullut suuri osa hyvin monen ihmisen elämää nykyään. Suurin osa ihmisistä tekee töitä ainakin jossain määrin netin kautta tai omalla tietokoneella joka ikinen päivä. Kaiken lisäksi tietokoneella vietetään monta tuntia päivässä, mikä voi aiheuttaa päänsärkyä, saada niskalihakset jumiin ja silmätkin tulevat kipeäksi. Lisäksi monet tutkimukset ovat osoittaneet, että tietokoneesta ja muista laitteista säteilevä sininen valo voi aiheuttaa univaikeuksia ja heräämistä keskellä yötä.

 

Sen lisäksi, että töitä tehdään tietokoneella, niin netissä vietetään myös vapaa-aikaa. Monet viettävät aikaa esimerkiksi Instagramissa ja muualla sosiaalisessa mediassa. Myös Netflixiä katsellaan omalla tietokoneella ja netissä jopa luetaan kirjoja ja uutisia. Ei siis ole mikään ihme, että itse kutakin voi alkaa väsyttää ja energia tuntuu katoavan.

 

Tässä artikkelissa katsomme, minkälaisia luonnollisia keinoja voit käyttää buustataksesi omaa energiaasi.

Liikkuminen auttaa jaksamaan

Monet käyttävät suurimman osan päivästään netissä. Ennen vanhaan kävimme oikeilla kasinoilla pelaamassa pelejä, kun taas nykyään pelaamme niitä netissä osoitteessa https://www.mrgreen.com/fi/kolikkopelit. Aikoinaan kävimme elokuvateattereissa, kun taas nykyään katselemme elokuvia Netflixistä. Istumisen sanotaan olevan yhtä haitallista kuin tupakoinnin, joten liikkuminen toimii erittäin hyvänä vastalääkkeenä.

 

Voit esimerkiksi lähteä liikkumaan ulos parin tunnin välein muutamaksi minuutiksi. Kävele vaikka pari minuuttia ulkona tai lähde lenkille aamuisin tai iltaisin. Uiminen on myös erinomainen tapa liikkua ja rentouttaa väsyneitä olkapäitä, selkää ja niskaa.

 

Mikä tahansa liikkumisen muoto on tervetullut heille, jotka istuvat koko päivän. Liikkuminen piristää ja antaa sinulle energiaa ihan joka päivä. Sinun ei tarvitse käyttää montaa tuntia liikkumiseen, mutta kaikki liikunta on hyvästä.

Vihreä tee antaa energiaa

Kofeiini ei sovi kaikille, mutta jos sinulla ei ole yliherkkyyttä kofeiinille, niin vihreä tee voi antaa sinulle paljon kaivatun energiabuustin. Vihreän teen sanotaan olevan terveellistä, nostavan metabolismia ja auttavan ruoansulatuksessa. Voit nauttia vihreää teetä esimerkiksi hunajan kanssa kuumana tai kylmänä.

 

Teetä ei kuitenkaan suositella nautittavaksi ennen nukkumaanmenoa, sillä se voi haitata hyvän unen saamista.

 

Syö vihanneksia ja hedelmiä

Terveellinen ruoka antaa jokaiselle energiaa. Värikkäässä ruoassa, kuten hedelmissä ja vihanneksissa, on paljon mineraaleja ja vitamiineja. Etenkin sitrushedelmissä oleva C-vitamiini antaa paljon energiaa itse kullekin ja on hyväksi terveydelle. Voit syödä hedelmiä ja vihanneksia niin paljon kuin haluat!

Muista juoda vettä

Nestehukka on yksi suurimmista syistä alhaiseen energiaan sekä päänsärkyyn. Kannattaa siis muistaa juoda ainakin 8 lasia vettä päivässä. Vedeksi ei lasketa mehua, teetä tai kahvia. Sen sijaan juo puhdasta vettä monta lasillista joka päivä. Voit lisätä palan sitruunaa tai kurkkuja veteen mukaan tuomaan makua.

 

Vesi auttaa sinua jaksamaan, helpottaa ruoansulatusta ja auttaa jopa pudottamaan painoa. Muista siis pitää vesipullo vieressäsi koko päivän.

Yhteenveto

Monet viettävät aikaa tietokoneella aivan liian pitkään. Tutkimusten mukaan ihmiset viettävät keskimäärin monta tuntia päivässä netissä, mikä saattaa aiheuttaa energian laskemista, päänsärkyä, lihasten jäykkyyttä ja univaikeuksia.

 

On olemassa monia luonnollisia keinoja, joiden avulla voit nostaa omaa energiaasi. Voit esimerkiksi lähteä liikkumaan luontoon, tehdä kävelyretkiä ja kokeilla uusia harrastuksia. Lisäksi terveellinen ruoka auttaa aina jaksamaan ja antaa sinulle paljon paremman olon.

 

Muista myös juoda ainakin 8 lasia vettä päivässä. Nestehukka nimittäin vetää itse kunkin voimattomaksi ja saattaa aiheuttaa päänsärkyä ja lihaskipuja. Jos kaipaat vielä ylimääräistä buustia päivääsi, niin voit juoda kupillisen vihreää teetä esimerkiksi hunajan tai stevian kera.

Comments are closed